Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 7 ve 7

günümüzde seferi namazı varmı?

Diğer Sorularınız icinde günümüzde seferi namazı varmı? konusu , seferi namaz kılmanın esasları belirtilen ayete göre; savaş ve can tehlikesi artı imkan olasılıklarına göre belirleniyor. günümüzde seferi namaz kılmanın durumu nedir?...

  1. #1
    Status : kevser isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jan 2010
    Mesajlar: 11
    kevser seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    günümüzde seferi namazı varmı?



    seferi namaz kılmanın esasları belirtilen ayete göre; savaş ve can tehlikesi artı imkan olasılıklarına göre belirleniyor. günümüzde seferi namaz kılmanın durumu nedir?

  2. #2
    Status : _Kâinat_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jan 2009
    Bulunduğu yer: ..............
    Mesajlar: 3.009
    _Kâinat_ yakında ünlü olacak
    Tecrübe Puanı
    0

    -seferi namazının sebebi kişininin yolculuğa çıkmasıdır. başka sebep aramaya gerek yok. yani sebebi sıkıntı zorluk değildir. sıkıntı dersek ondan daha sıkıntılı işler vardır. Allah bize bir kolaylık vermiş, onu kullanalım.
    Belki
    .Bir umut işte

  3. #3
    Status : kevser isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jan 2010
    Mesajlar: 11
    kevser seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    seferi namaz

    namazı seferi kılabilme yetkisini veren ayeti kerimeyi okudunuz mu?

  4. #4
    Status : Mütefekkir isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jun 2008
    Mesajlar: 2.008
    Mütefekkir yakında ünlü olacak Mütefekkir yakında ünlü olacak
    Tecrübe Puanı
    0

    Alıntı kevser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seferi namaz kılmanın esasları belirtilen ayete göre; savaş ve can tehlikesi artı imkan olasılıklarına göre belirleniyor. günümüzde seferi namaz kılmanın durumu nedir?
    Değerli KEVSER ;

    Malumunuzdur ki, ayetlerin izahı,ciltler ce tefsirler olarak yapılmıştır.Biz ayetleri bu tefsirlerden okumalı ve öyle anlamalıyız.Ayetlerde geçen icmali ifadeye bakıp öyle anlamamız doğru değildir

    bu inceliğe dikkat çekerekten sorunuza cevap vermek istiyorum

    Seferilik kavramını ; yolxulukta olan "savaş ve can tehlikesi artı imkan olasılıklarına" gibi durumlara bağlamışsınız.

    Evet ayetin zahirinden de bu görülür.Fakat mesele bundan ibaret değildir.Şöyleki ; Ayette "savaş ve can tehlikesi artı imkan olasılıklarına" gidi durumların zikrtedilmesi, Ayetin inzal olduğu o anki olayı izah içindir.

    Sorunuzun cevabı olarak şu mesele yeterli olacaktır

    Ashab-ı Kiram'dan Ya'la b. Ümeyye (r.a) Hz. Ömer'e şöyle demiştir: Biz neden namazları kısaltarak kılıyoruz? Halbuki güven içindeyiz.

    Hz. Ömer de buna cevap olmak üzere şöyle buyurdu: Ben de aynı durumu Hz Peygamber'e sormuştum; şöyle buyurmuştu:

    "Bu, Allah'ın size verdiği bir bağıştır, Allahın sadakasını kabul edin (Müslim, Misafir, 4; Tirmizi, Tahare, 4, 20; Nesâi, Taksir, I).

    Mesele bundan ibarettir.
    İnş ifade edebilmişimdir.
    .
    Dil'im Eleştirdi,Kalbim sus dedi.
    Kalb'im Eleştirdi Dil'im sus dedi
    Bilmem ki Mütefekkir;
    Nasıl edeceğiz ,İkisini Bir.
    .

  5. #5
    Status : İlim-irfan isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Dec 2008
    Mesajlar: 1.537
    İlim-irfan yakında ünlü olacak
    Tecrübe Puanı
    0

    Alıntı Mütefekkir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Değerli KEVSER ;

    Malumunuzdur ki, ayetlerin izahı,ciltler ce tefsirler olarak yapılmıştır.Biz ayetleri bu tefsirlerden okumalı ve öyle anlamalıyız.Ayetlerde geçen icmali ifadeye bakıp öyle anlamamız doğru değildir

    bu inceliğe dikkat çekerekten sorunuza cevap vermek istiyorum

    Seferilik kavramını ; yolxulukta olan "savaş ve can tehlikesi artı imkan olasılıklarına" gibi durumlara bağlamışsınız.

    Evet ayetin zahirinden de bu görülür.Fakat mesele bundan ibaret değildir.Şöyleki ; Ayette "savaş ve can tehlikesi artı imkan olasılıklarına" gidi durumların zikrtedilmesi, Ayetin inzal olduğu o anki olayı izah içindir.

    Sorunuzun cevabı olarak şu mesele yeterli olacaktır

    Ashab-ı Kiram'dan Ya'la b. Ümeyye (r.a) Hz. Ömer'e şöyle demiştir: Biz neden namazları kısaltarak kılıyoruz? Halbuki güven içindeyiz.

    Hz. Ömer de buna cevap olmak üzere şöyle buyurdu: Ben de aynı durumu Hz Peygamber'e sormuştum; şöyle buyurmuştu:

    "Bu, Allah'ın size verdiği bir bağıştır, Allahın sadakasını kabul edin (Müslim, Misafir, 4; Tirmizi, Tahare, 4, 20; Nesâi, Taksir, I).

    Mesele bundan ibarettir.
    İnş ifade edebilmişimdir.
    Bilgi hem nîmet hem de âfettir. Eğer ilim irfâna dönüşerek gönüllerimizi kemâle erdirirse bu bir nîmettir. Ama ölü vaziyette kalır da nefsimizin gurur vitrini olursa bu da âfettir. Onun içinilmin irfâna dönüşmesi zarurîdir.

  6. #6
    Status : _Kâinat_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jan 2009
    Bulunduğu yer: ..............
    Mesajlar: 3.009
    _Kâinat_ yakında ünlü olacak
    Tecrübe Puanı
    0

    Hz. Ömer de buna cevap olmak üzere şöyle buyurdu: Ben de aynı durumu Hz Peygamber'e sormuştum; şöyle buyurmuştu:

    "Bu, Allah'ın size verdiği bir bağıştır, Allahın sadakasını kabul edin (Müslim, Misafir, 4; Tirmizi, Tahare, 4, 20; Nesâi, Taksir, I).

    meselenin çözümü buradadır.
    Belki
    .Bir umut işte

  7. #7
    Status : HURİ_nazz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Dec 2009
    Bulunduğu yer: İSTANBUL
    Mesajlar: 1.870
    HURİ_nazz seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0



    dinimizde yolcular hakkında bir takım kolaylıklar ve ruhsatlar gösterilmiştir. Şu uygulamalar bu kolaylıklardandır: Ramazan ayında yolculuk halinde bulunan kimse için, orucu sonraya bırakmak mubahtır. Misafirler (yolcular) için mestler üzerine mesih üç gün üç gecedir. Misafir dört rekat farz namazlarını iki rekat olarak kılar. Buna: "Kasr-ı Salat" denir. Biz Hanefilerce, misafirin böyle namazını kısaltması gerekir. Buna aykırı olarak bu farzların dört rekat olarak kılınması mekruhtur. Bununla beraber iki rekat kılıp da teşehhüdde bulunduktan sonra iki rekat daha kılacak olsa, farzı yerine getirmiş olur. Bu son iki rekat nafile sayılır. Ancak selamı geciktirmiş olmasından dolayı hata işlemiş olur. Fakat birinci teşehhüdü terk etse veya önceki iki rekatta kıraatta bulunmamış olsa, farzı yerine getirmiş olmaz. Sabah ve cuma namazlarında da hüküm böyledir.

    "Kasr-ı Salat=Namazı kısaltmak", Peygamber Efendimizin hicretlerinin dördüncü yılında meşru kılınmıştır. Meşru oluşu, kitab, sünnet ve ümmetin icmai ile sabittir. (İmam Şafiî'ye göre misafir (yolcu) olan kimse serbesttir. Dilerse dört rekatlı farzları dört rekat olarak kılar)

    Misafir kimse, vatanına dönünce yolculuk hükmünden çıkar. Vatanında beklemeyi niyet etmesi şart değildir. Fakat kendi asıl vatanından başka bir yere gidip orada niyetsiz olarak beklemekle misafir olmaktan çıkmaz. Ancak en az onbeş gün bu beldede oturmaya niyet ederse, o zaman sefer hükmünden çıkar.

    Onbeş günden az ikamete (oturmaya) niyet etse veya ayrı ayrı iki beldede onbeş gün ikamete niyet edip bunlardan yalnız birinde onbeş gün durmasa, misafirlik hükmü son bulmaz. Bir misafir, bulunduğu yerde onbeş gün durmayı niyet etmeyip bugün, yarın çıkacağım diye uzun zaman orada kalacak olsa, yine misafirlik hükmünden çıkmaz. Öyle ki, bir beldeye gidip belli bir işini gördükten sonra dönmek kararında olan bir kimse, o işin onbeş günden az bir zamanda yapılamayacağını bilmedikçe yine sefer hükmünden çıkmaz, mukim sayılmaz. Eğer onbeş günden önce bitmeyeceğini biliyorsa, niyet etmese bile mukim sayılır.


    selametle.
    ŞİMDİ SUS GÖNLÜM!. SUS VE TESLİM OL!FANİ UMUTLARLA TÜKENMEKTEN VAZGEÇ DÜNYA BUNA DEĞMEYECEK KADAR KISA SABIR ZAMANI KISA BİR ŞİMŞEK PARILTISI KADAR KISA!.

    UNUTMA EY GÖNÜL,BURASI DÜNYA!SEFASI DA FANİ,CEFASI DANE OLUR GÖZLERİN YAŞARSADA,DİLİN ANCAK RABBİNİN RAZI OLDUĞU SÖZ SÖYLESİNSABRET GÖNLÜM!PES ETME!!!.


Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok



SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.