Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 4 ve 4

Peygamber Efendimiz (s.a.v) ile hz. Aişe ile Evliliği hakkında?

Dini Sorular icinde Peygamber Efendimiz (s.a.v) ile hz. Aişe ile Evliliği hakkında? konusu , Kütüb-ü Sitte'de Efendimizin (sav) Hz.Aişe (r.a) annemizle dokuz yaşında evlendiği yazıyor. Bu evliliğin hikmetlerini Bediüzzaman hazretleri açıklamış mı? Cevabımız: Değerli Kardeşimiz; Peygamberliğin gelişinden on yıl sonra, elli yaşındayken eşi Hz. ...

  1. #1
    Status : DİLFİRUZ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jul 2009
    Bulunduğu yer: Dünya'nın En Eski Şehri
    Mesajlar: 296
    DİLFİRUZ seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    Peygamber Efendimiz (s.a.v) ile hz. Aişe ile Evliliği hakkında?



    Kütüb-ü Sitte'de Efendimizin (sav) Hz.Aişe (r.a) annemizle dokuz yaşında evlendiği yazıyor. Bu evliliğin hikmetlerini Bediüzzaman hazretleri açıklamış mı?

    Cevabımız:

    Değerli Kardeşimiz;


    Peygamberliğin gelişinden on yıl sonra, elli yaşındayken eşi Hz. Hatice’yi kaybeden Peygamberimiz (a.s.m.) kendisine hem ev işleri ve çocuklarının bakımında yardımcı olacak, hem de İslâm’a davet faaliyetlerinde destek olacak eşlere ihtiyacı vardı. Bunun için bir yandan yaşlı ve dul bir kadın olan Sevde’yi, öte yandan da en yakın arkadaşı olan Hz. Ebubekir’ in kızı Hz.Ayşe’yi istetti.

    Hz. Peygamberin bu isteği, vahyin başlangıcından on yıl sonradır. Hz. Ayşe vahiy başlangıcından beş altı yıl önce doğmuştur. Dolayısıyla Hz. Ayşe’nin Peygamberimizle evlendiği yaşın on yedi - on sekiz olduğu ortaya çıkar.


    Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı saadet” kitabında geçer. (İst. 1928. 2/ 997)

    Hz. Ayşe’nin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esma’nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz. Eski biyografi kitapları Esma’dan bahsederken diyorlar ki:

    “Esma yüz yaşındayken, hicretin 73. Yılında vefat etmiştir. Hicret vaktinde 27 yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.”(1)


    (1) bk. Hatemü’l enbiya Hz. Muhammed ve hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210

    ( Gecelerimiz Çok Karardı
    Ve Çok Kararan Gecelerin Sabahı Pek Yakın Olur )


    ( Âyinesi iştir kişinin lâfa bakılmaz,
    Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde )

  2. #2
    Status : muhammed_abdullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jan 2009
    Bulunduğu yer: izmir
    Mesajlar: 238
    muhammed_abdullah seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    h.z aişe peygamber efendimizle evlenmeden önce başından bir nişan geömiştir yani bu hz aişe nin evlilik yaşına,peygamber efendimizle evlenmeden önce ulaştığını anlatır.
    "İnsanlar ezan okumanın ve namazda birinci safta bulunmanın ne kadar faziletli olduğunu bilselerdi, sonra bunları yapabilmek için kur'a çekmek zorunda kalsalardı kur'a çekerlerdi. Şayet camide cemaate erken yetişmenin ne kadar faziletli olduğunu bilselerdi, birbirleriyle yarışa girerlerdi. Eğer yatsı namazı ile sabah namazındaki fazileti bilselerdi, emekleyerek ve sürünerek de olsa bu iki namaza gelirlerdi." (muhammed sav)



    -Asra yemin ederim ki
    -İnsan gerçekten HÜSRAN içindedir.
    -Bundan ancak iman edip iyi ameller işleyenler
    birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır.(asr suresi)

  3. #3
    LaL
    Status : LaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jun 2010
    Bulunduğu yer: şimdilik toprağın üstünde
    Mesajlar: 374
    LaL seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    Bir ilim ve irfan abidesi olan Hz. Aişe validemiz söz konusu olduğunda, genel kanı onun Efendimiz'le 6–7 yaşlarında nişanlandığı ve 9–10 yaşlarında ise evlendiği yönündedir. Bu kadar küçük yaşta evlenmesine yapılan itirazlara ise savunmacı bir üslup ile bölgeye has iklim şartlarının kız çocuklarının erken yaşta buluğa ermesi olarak gösterilir. Gerçekte böyle midir? Sahi, Hz. Aişe validemiz, Hücre-i Saadet'e gelin olarak geldiğinde 9–10 yaşlarında mıydı? Savunmaya ve gizlemeye ihtiyaç duymadan kaynaklarımıza müracaat ettiğimizde, Aişe validemizin gerçek yaşını bulmamız açısından elimizin altında onlarca delil olduğunu görürüz. Gelin, yerimiz nispetinde bunlardan hiç değilse bir kaçına değinmeye çalışalım.

    1- Hz. Aişe validemiz Efendimiz ile nişanlanmadan önce, Allah Resulü'nü Taif dönüşü himayesine alan Mekke'nin sayılı tüccarlarından biri olan Mut'im ibn Adiyy'in oğlu Cübeyr ibn Mut'im ile nişanlıydı. Eğer Hz. Aişe'nin 9 yaşında Efendimiz ile evlendiğini kabul edersek, 6-7 yaşında Efendimiz ile nişanlanmış olduğunu ve bu olaydan birkaç sene önce de Cübeyr ile nişanı bozduğunu söylemiş oluruz. Böyle bir iddia ise Hz. Aişe'nin Cübeyr ile nişanlandığında 5–6 yaşlarında olduğunu kabul etmek anlamına gelir ki, bununda açıklanacak hiçbir tarafı olmaz. Ama biz biliyoruz ki, İsl''m'ı davetin yankıları Mekke'de yayılmaya başladığında Mut'im: “Ben Muhammed'e inanan bir adamın kızını evime gelin olarak almam” diyerek nişanı geri atmış ve bu olaydan birkaç sene sonra da Efendimiz, Hz. Aişe ile nişanlanmıştır.

    2- Diri diri kız çocuklarını toprağa gömen cahiliye Arapları genel itibari ile kız çocuklarının yaşlarını tutmazlardı. Toplumun tüm kınamasına rağmen kızlarını gömmeyip onları büyütenler, çocukları buluğa erdiklerinde Daru'n-Nedve'de bir tören düzenler ve kızlarının artık büyüdüğünü halka ilan ederlerdi. Eğer bu uygulamayı esas alırsak, Hz. Aişe'nin 9 yaşında evlendiği iddiasını, “9 yıldır ay hali görüyordu” şeklinde anlamak gerekecektir. 9 yıldır ay hali görmesi ve bir 9 yılda çocukluk dönemini dikkate alınca, Hz. Aişe validemiz evlendiğinde 18 yaşlarında bir genç kız olduğu anlaşılacaktır.

    3- Hz. Aişe validemiz yıllar sonra Mekke'nin ilk dönemlerinde inen bir sûre olan, Kıyamet Sûresi'nin iniş zamanı sorulduğu zaman: “Ben Mekke'de sokaklarda oynayan bir çocuk iken Kıyamet Sûresi'nden şu ayetler nazil oldu” diye cevap vermesi, onun yaşını tespit etmemiz açısından önemli bir işarettir. Bu sûrenin Nübüvvetin 3. ya da 4. yılında nazil olduğunu hatırlarsak, Aişe validemizin de oyun oynayacak ve dile getirilen sûreyi aklında tutacak bir yaşta olması gerektiğini de dikkate alırsak; o günlerde en az 6–7 yaşlarında olması icap edecektir. Hz. Aişe'nin Efendimiz ile evliliğinin Nübüvvetin 13. yılında gerçekleştiğini hatırlarsak, demek ki; bu evlilik Kıyamet Sûresinin nazil olmasından yaklaşık 10 yıl sonra olduğunu kabul etmek zorunda kalacağız. Böyle olunca da Aişe validemizin evlendiği zaman yaşının en az 17 ya da 18 olduğu anlaşılacaktır.

    4- Birçok tarihi kaynak Aişe validemiz ile ablası Esma arasındaki yaş farkının 10 olduğunu söylerler. Hicretin 73. yılında 100 yaşında vefat etmiş olan büyük İsl''m kadını Hz. Esma hicret sırasında 27-28 yaşlarında idi. Eğer o bu yaşlarda idiyse ve Aişe validemizden de 10 yaş büyük idiyse, demek ki Hz. Aişe'de hicret sırasında 18 yaşlarında idi.

    5- Bugün hadis kitaplarımızda yer alan ve Hz. Aişe validemizin Mekke yıllarıyla ilgili olarak anlattığı bazı rivayetler, onun yaşını tespit edebilmemize yardımcı olacak niteliktedir. Bunlardan birkaçına değinirsek, mesela; Ris''letten kırk yıl önce gerçekleşen ve tarih belirlemede bir ölçü olarak kabul gören Fil hadisesinden geriye kalan iki kişiyi Mekke'de dilenirken gördüğünü söylemesi; Mekke'nin en sıkıntılı günlerinde Allah Resûlü'nün sabah-akşam kendi evlerine geldiğini ve bu sıkıntılara dayanamayan babası Hz. Ebû Bekir'in de Nübüvvetin 5. veya 6. yılında Habeşistan'a hicret teşebbüsünde bulunduğunu detaylarıyla birlikte anlatması; ilk defa namazın ikişer rekat farz kılındığını, mukim olanlar için daha sonraları onun dört rekata çıkarıldığını, ancak sefer durumlarında yine iki rekat olarak bırakıldığını ifade etmesi gibi rivayetler onun yaşı konusunda bize ipuçları verecek niteliktedir.

    6-
    Hz. Aişe validemizin doğum tarihindeki ihtilafların bir benzeri vefat tarihinde de görülmektedir. Ama biz bazı detayları ve rivayetler arasındaki ilişkileri dikkate alırsak, onun Hicri 58. yılda, 74 yaşlarında vefat ettiğini kabul edebiliriz. Eğer o 74 yaşında vefat etti ise, Efendimiz'den sonra 48 yıl dul olarak yaşadı ise, Allah Resulü ile evliliği de 9 yıl sürdü ise; demek ki, Aişe validemiz, Efendimiz Daru'l-Beka'ya hicret ettiğinde 26, evlendiğinde ise 17–18 yaşlarında idi.

    İşte burada ancak birkaçına yer verebildiğimiz delilerden anlaşılacağı gibi, bilinenin aksine Hz. Aişe validemizin evlilik yaşı 9 veya 10 değil, 18'dir.
    Bana harflerden ve kelimelerden arınarak gel.
    Kalıplardan kurtul, kâlbinle gel.

    Kâlinden sıyrıl, hâlinle gel".
    İster bu âşk'ın 'Sen' hâli, ister 'Ben' hâli olsun.
    Geldiğin zaman; ne 'Sen' ne de 'Ben' olmayacağız burada. O hâlde sadece gel.
    İster 'Sen'inle gel. İster 'Sen'siz. Yeter ki gel .!

    Hz. Mevlana


  4. #4
    Status : EbuKlavye isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jul 2012
    Mesajlar: 131
    EbuKlavye seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0



    evlenme merasimi ve evlilik kurumu farklı kültürlerde farklı şekillerde ve kurallarla işlenir. bu nedenle şimdiki yüzyılın batı kültürü normaları baz alarak diğer kültürleri ve özellikle islam hukukunu eleştirmek ve batı kültürüne uymayan kısımlarını budamak yanlış bir tavırdır. günümüzde yapılmak istenen de budur, batı kültürünün kabul edebileceği bir islam veya batı-islamı oluşturulmak isteniyor. nasıl ki, batı yani roma-bizans kültürü isa as. tevhid mesajını ve kutsal yasasını değiştirdi hristiyanlığı ortaya çıkardı, şimdi de farklı kültürler islamı dejenere ederek kendilerine adapte etmeye çalışmaktalar.

    bu konunun bahsi olan evlilik mesela batı kültürü ilerde evlilik yaşını 25 -30 görse, hz. aişenin evlilik yaşını da 30lara çekme formülleri aranır. oysa bu gibi atraksiyonlara gerek yok. neden batı kültürü normlarına göre hz. aişenin evlenme yaşı 17-18lere çekmeye çalışıyoruz. herkes biliyor ki bu yaşlardan daha küçük yaşlarda evlenme dünyanın bir çok yerinde var.

    dünyadaki evlenme kültürlerine bakalım:
    1 kadın bir erkek, çok kadın 1 erkek, 1 kadın çok erkek, grup evlilik, eşçinsel evlilik
    bilinen evlenme sebeb ve amaçlarına bakalım:
    evlenmenin sebebleri: yasal, sosyal, , cinsel istek, duygusal, finansal, ruhsal, dinsel, çoçukları korumak, formalite-ayarlanmış sebebler

    evliliklerin geçerli görünme makamlarına göre çeşitlilik var:
    bir devlet, bir organizasyon, bir dinsel grub, bir kabile, bir azınlık yani birinin evlilik saydığını diğeri saymayabilir. örneğin çinde ister akraba olma soyisimler benzerse o evlilik olamıyor. bazı kültürlerde ise zorlama evlilik geçerli bazısında geçersiz olabilir. katolik kilisesi sadece bir papazın kıldığı nikahı geçerli sayıyor. ve boşanma diye birşey yok. boşanırsan tekrar evlenme yok hindistanda ise kast sistemi var, üst kastlardan biriyle evlenemiyorsun da, hadis birlikte olmaya çalıştın bu bile öldürülme sebebi.

    şimdi gelişen batıdaki yeni akım da sivil birlikteliktir. her türlü birlikteliği yasal ve meşru görüp evlilik kurumunun yerine geçiriyorlar.

    farklı dünya kültürlerinde evlenme seremonileri de çok. acayip acayip uygulamalar var.
    ayrıca evlenme sonucu çiftlerin beraber yaşayıp yaşamamalarına göre de evlenme çeşitleri var.

    evlilik kurumuyla cinselliğin ele alnışı yönünden de farklılıklar çok. örneğin bir kısmına göre evlenmeden önce cinsellik büyük cezalar içeriyor ve fuhuş sayılıyor, oysa başka kültürlerde tam tersine böyle bir evlilik dışı ilişkisi yoksa kınanıyor. evlenme sebeblerinde de geçti cinsellik daima evlenme sebebi değil, ve çiftlerin cinsellik yaşamaları da evlenme için şart sayılmıyor.

    konunun esas maddesi olan evlilik yaşında ise dünyanın genelinde bir sabit fikir yokki, o yaşın altında ve üstündeki evlilikleri kınansın. bazı toplumlarda da evlilik öncesi nişan denen bir evlenmeye ön anlaşma var. mesela türk toplumunda beşik kertmesi var, daha beşikteyken nişanlanırlar. evlenme için ergenliğin başlangıcını kıstas sayanlar olduğu gibi bitişini sayanlar da var. veya aklı ermeyi ve karar vermeyi veya ailesinin kendis adına karar vermesi de yeterli sayılmıştır.

    islam evlenme hukukunda evlilik bir akittir. neseb veya süt bağıyla yakınlığı olmayan bekar bir kadının bir erkekle birlitelik akdine deniyor. ne kur'anda ne de sünnette bunla ilgili bir sınır konmuş değildir. şimdiki müslüman olmuş topluluklar kendi eski kültürlerinden getirdikleri öğeleri uygulamaktalar. ama batı toplumunun baskın kültürü veya global kültür bir çok algıyı bozduğu gibi bunu da bozuyor.

    kalkıp da peygamberinin evlendiği kadınlardan bazısı yaşı büyük kadınlar olup formalite evlilikleri varken, kabileler arası barış sağlansın diye yapılan evlilikler varken, onurlandırmak için yapılan evlilikler varken niye hz. aişenin yaşı büyütülmeye çalışılıyor anlamış değilim. evlendiği bir çok kadının yaşı 55-60larında. kendisi gençken peygamber sas. gidip büyük bir kadınla evlendi.
    peygamberin evlilik çeşitlerine bakılacak olursa ümmeti için meşru olan tüm evlilik çeşitlerinde o da uygulamada bulunmuş. bir kısım evlilik çeşitlerini yasaklamış. peygamberin görevidir, meşru güzel bir şeyi uygulamayla gösterecek ki, bu yeni yaşam tarzına karşı gelen toplumun direnci kırılsın. fiili olarak uygulaması lazım.
    hz. aişe de çoçuk yaşta nikahlanmış, buluğa girip aklı erince de nikahı kıyılmıştır. dünyanın bir çok toplumunda bu gayet normal ve alalade.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok



SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.