Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 13

müzik dinlemek söylemek haram mı?

Dini Vaazlar icinde müzik dinlemek söylemek haram mı? konusu , Şehavi arzuları galeyana getirmak fıskı fücüru yerleştiren şarkı türkü dinlemek;bunları terennüm etmek caiz değildir. Cenabı hak şöyle buyuruyor İnsanlardan öylesi vardır ki, bilgisizce Allah yolundan saptırmak ve o yolu eğlenceye ...

  1. #1
    Status : hadim-ül kur'an isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Sep 2009
    Bulunduğu yer: Ankara
    Mesajlar: 2.721
    hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi
    Tecrübe Puanı
    0

    müzik dinlemek söylemek haram mı?



    Şehavi arzuları galeyana getirmak fıskı fücüru yerleştiren şarkı türkü dinlemek;bunları terennüm etmek caiz değildir.
    Cenabı hak şöyle buyuruyor İnsanlardan öylesi vardır ki, bilgisizce Allah yolundan saptırmak ve o yolu eğlenceye almak için, eğlencelik asılsız ve faydasız sözleri satın alır. İşte onlar için aşağılayıcı bir azap vardır !(LOKMAN SURESİ6)
    Ayrıca isra suresi 64 furkan suresi 72 ve necm suresi 6061 ayetii kerimelerinin şarkı türkü ve çalgı aletlerini dinlemekten men ettiği müfessirlerce ileri sürülmektedir.
    bu mevzu ile ilgili hadisi şeriflerde rivayet edilmektedir.

    Ebumalikel eş;ari(r.a)dan rivayete göre peygamber efendimiz.(s.a.v.)''Yemin olsunki ;ümmetimden muhakak bir takım kavimler meydana gelecektir bunlar;zinayı;ipek elbiseler giymeyi;şarap içmeyi;ve çalgı aletleri çalıp eğlenmeyi helal ve mübah sayacaklardır.
    Ayrıca abdullah bin mesud r.adan rivayete göre peygamberimiz (s.a.v.)şarkı türkü (söylemek ve dinlemek)kalbe nifak)ve kötülükleri)bitirip büyütür buyurmuştur.beyhakinin rivayetine göre:suyun bakalyı bitirip büyüttüğü gibi''(es sünnenü;-kübra)
    şehevi arzuları tahrk eden;edebe aykırı ifadeler yalan küfür kötü söz ihtive eden ;içki ve benzeri münkeratın icra edildiği meclislerin sembolü olan çalgı aletlerin eşliğinde;hele hele kadın tarafından icra edilen müzüği;şarkı ve türküleri dinlemek kesinlikle caiz değildir
    .


    MEHMET TALÜ DİNİ MESELELERİMİZ SORULAR VE CAVEPLAR

    lokman suresi 6. âyet-i kerimeyi müfessirler farklı şekillerde izah etmişlerdir. Ebi Ümame el-Bâhilî (r.a.)den nakledilen bir görüşe göre, âyette zikredilen "Boş sözler satın almak"tan maksat şarkı söyleyen cariyeler satın almaktır.-Ebi Üma­me, Resulullahm şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:

    "Şarkı söyleyen cariyeieri satmayın, satın almayın, onlan (Bu hususta) eğitmeyin. Onların ticaretinde hiçbir hayır yoktur. Onların paraları haramdır." Ebu Ümame bu âyetin, Resulullaha bu gibi konularda indiğini söylemiştir


    Tirmizî, K. Tefsir el-Kur´an Sure: 31, Hadis no: 3195

    Abdullah-ı Dehlevî rahmetullahi aleyh sohbetlerinde diyor ki:

    Âletsiz, çalgısız olan sese simâ’ denir. Âlet ile, çalgı ile birlikde olan insan sesine gınâ denir. Gınânın harâm olduğunu bütün âlimler sözbirliği ile bildirmişlerdir. İsrâ sûresinin altmış dördüncü âyetinde, gınâın harâm edildiği açıkdır. Çünki müfessirler, âyet-i kerîmedeki savtdan murâdın gınâ olduğunu yazmışlardır. Lokmân sûresi altıncı âyeti kerîmesi de gınânın harâm olduğunu bildirmekdedir. Gınânın harâm olduğunu gösteren hadîs-i şerîfler de çokdur. Hadîs-i şerîfde (İlk nevhâ ve tegannî (müzik) eden şeytândır) ve (Suyun yeşertdiği gibi, gınâ da kalbde nifâkı büyütür) buyruldu. Âlimler simâ’ın harâm olmasında ihtilâf etdi. Gınânın harâm olduğunda ihtilâf yokdur. Kadın ve oğlan sesi gınâya dâhildir. Kadın ve oğlan sesi ve çalgı bulunmayan simâ’, gönül ehline zevk, şevk, vecd ve kendinden geçme, ızdırâb, envâr, esrâr ve terakkiler hâsıl eder. Bu ancak tasavvûf ehlinin bildirdikleri şartlarla câizdir. Bu şartlar bulunmazsa câiz olmaz.
    ***
    Simâ’ ehli, Allahü teâlâya yönelen ve Ondan başka herşeyden yüz çevirenlerdir. İşitdiklerini Hakdan bilirler. Gayrilik nazarlarından kalkmışdır. [Herşeyi Allahü teâlâdan bilirler.]. Vecd ve tevâcüd arasında fark vardır. İhtiyârî olmayan raks etmeye vecd, ihtiyârî olana tevâcüd denir. Tevâcüd doğru niyyet ile olunca sôfiyye arasında câizdir. Nitekim, Nizâmüddîn-i Evliyânın “rahmetullahi aleyh” meclîsinde, simâ’ vardı. Fekat çalgı, kadın ve oğlan yokdu. Elleri birbirine vurmak da yokdu. Böyle simâ’ şerî’atde de câizdir. Böyle olduğu (Fevâid-ül Füâd) ve (Siyer-ül Evliyâ) ismli kitâblarda yazılıdır

    Raûf Ahmed Müceddidî, Dürr-ül me’ârif


    İlim amel etmek içindir okuyup öğrenmek için değil.
    Faydalı olabilmek duası ile.










    Yüzü Dost,Özü Düşmandan usandım,Dili Mümin Kalbi Şeytandan usandım,Dostum, Herkesin Kahrı Çekilirde Ben DAVASIZ MÜSLÜMAN dan usandım.
    Dava muvaffak olsunda varsın bizim yerimiz caminin papuçluğu olsun.(Süleyman Hilmi Tunahan)

  2. #2
    Status : _Ümit_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Aug 2008
    Mesajlar: 2.955
    _Ümit_ seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    Müzik ruhun gıdasıdır derleroysaki müzik ruhun değl NEFS'in gıdasıdırmüzik şehveti artırır.nefsin gıdasıdır nefsi güçlendirirnefs ateştendirşeytanda ateştendir.
    Müzik + Nefs + Ateş =şeytan bu şekilde kısaca tanımlıyabiliriz.
    Güzel konuya değinmişsiniz emeğinize sağlık
    ALLAH(c.c) cümlemizi affetsin
    Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...

  3. #3
    Status : Serin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jul 2009
    Mesajlar: 1.170
    Serin seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    okadar ilahiler varki radyolarda
    ilk dinlediğinizde pop gibi geliyor insana dinleyince ancak anlıyabiliyorsunuz ilahi olduğu
    ayrıca tasavvuf müziği de vardır ney eşiliğinde insanın içine işleyen
    v.b.
    ozaman şöyle diyebilirmiyiz

    müzik eğerki Allah aşkını körüklüyorsa dinlenmeli eğerki müzik şehevi ve beşeri arzuları kamçılıyorsa haramdır.

    yada hepsi mi haramdır?
    Diriliyorum Rabbim!,
    Yandığımda Sen’inle söndüğüm, Seni hatırlayıp rûhumu güldürdüğüm, O sırlı gücünden kuvvet aldığım, Sen’inle yürüdüğüm, dua ederek Sen’inle konuştuğumda. İçimdeki tüm ırmaklar sana kavuştuğunda. Ruhum kitabın ve secdenle buluştuğunda…“Ya Rab, bırakma ellerimi” dediğimde diriliyorum. Yeniden cânlanıyor, cânıma cân katıyorum! Cânımda Sen’i buluyorum! Sen’inle huzur doluyorum!

  4. #4
    Status : _Ümit_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Aug 2008
    Mesajlar: 2.955
    _Ümit_ seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    Katılıyorum serin kardeşimilahi adı altında bir çok müzik var ama sözler ilahi olabilir söz dışında sapkınlık vardırtasauf ile karıştırmıyalım.teşfikleyici müzik ve ilahi adı altında yapılan sapmış müzikler bu konuya dahildir
    Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...

  5. #5
    Status : hadim-ül kur'an isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Sep 2009
    Bulunduğu yer: Ankara
    Mesajlar: 2.721
    hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi
    Tecrübe Puanı
    0

    Alıntı Serin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    okadar ilahiler varki radyolarda
    ilk dinlediğinizde pop gibi geliyor insana dinleyince ancak anlıyabiliyorsunuz ilahi olduğu
    ayrıca tasavvuf müziği de vardır ney eşiliğinde insanın içine işleyen
    v.b.
    ozaman şöyle diyebilirmiyiz

    müzik eğerki Allah aşkını körüklüyorsa dinlenmeli eğerki müzik şehevi ve beşeri arzuları kamçılıyorsa haramdır.

    yada hepsi mi haramdır?
    dediğiniz gibi tasavvuf insanın içine işler ayrıca müziksiz ilahiler vardır onun için hepsine haram diyemeyiz.tesekkurler yorumunuz için
    Yüzü Dost,Özü Düşmandan usandım,Dili Mümin Kalbi Şeytandan usandım,Dostum, Herkesin Kahrı Çekilirde Ben DAVASIZ MÜSLÜMAN dan usandım.
    Dava muvaffak olsunda varsın bizim yerimiz caminin papuçluğu olsun.(Süleyman Hilmi Tunahan)

  6. #6
    Status : ab_i_abisteni isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Dec 2008
    Bulunduğu yer: İstanbul'un Avrupa Yakası'ndan.
    Mesajlar: 348
    ab_i_abisteni seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    Adıyaman Menzil Cemeatine havi bir sürü ilahiler var. Ve bu ilahiler de estrümanların tamamı var. Yine bu ilahilerin çoğu türkülerden alınmış ve aynı makam ama sözleri değişik. Hatta kadınlar ve erkekler bu ilahilerlerle oyun da tutuyorlar.
    Sorunca da, şeyhimiz bilmez mi diyorlar, biliyor demek caizmiş ki müsade ediyorlar deniyor.
    Sofiler, şeyhlerinı kalp gözlerinin açılması ve Allah'a yakın olmak maksadıyla vesile ediniyorlar.
    Yani ne olacak şimdi.
    Bu gibi müzikler ya da ilahiler birine göre caiz diğerlerine göre batıl mı?
    Ve bu cemeati ben bir örnek verdim.
    Örnekleri cemeat bazında çoğaltmak mümkündür.

    Burnunun ucunu görmekten aciz olan nice şeyh efendi müntesiplerinin kalp gözlerini açacak?
    Ne diyeyim öyle olsun.
    Gülüyorum ne yapayım elimde değil.
    (_meftun_)Aşk'ın demiyle özgürce demlenmek(_meftun_)

  7. #7
    Banlandı
    Status : MÜNEKKİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Sep 2009
    Mesajlar: 54
    MÜNEKKİT seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR,

    Müzik konusu dinimizde tartışmalı konulardandır. Kur'anı Kerimde müzik konusuyla ilgili hiç bir hüküm yoktur.Ancak bir ayetteki:
    ''BOŞ LAF SATIN ALMAYIN'' şeklindeki ifadenin boşlaftan kasıt müziktir gibi
    bir yorumla, haram olduğu yönünde fikirler ileri sürülmüştür.

    Burada dikkat etmemiz gereken çok önemli bir durum var, dikkatli olalım:

    BİR ŞEYİ HARAM ETME YETKİSİ SADECE YÜCE ALLAHTADIR.
    TÜM HARAM EDİLEN KONULAR KUR'ANDA AÇIKÇA BELİRTİLMİŞTİR.
    ayrıca bir ayette, kendi dilleri ile Kur'an dışında HARAM icat edenler şiddetle uyarılmıştır. Bu nedenle biz müziğin haramlığından bahsetmemeliyiz, müzik için ancak CAİZDİR VEYA CAİZ DEĞİLDİR DİYEBİLİRİZ

    Şu noktayada önce bir dikkat edelim:

    EZAN OKUMANIN VE KUR'AN KIRAATİNİN BİLE KENDİNE HAS ÖZEL BİR MÜZİĞİ VE MAKAMI VARDIR.

    BU konuda en önemli araştırmalarda bulunan İMAM GAZALİ, İHYA adlı eserinden ALINTI:


    İmam Gazzâlî İhyâ isimli eserinin 35 sayfasını bu meseleye ayırarak bütün söylenenleri tahlil etmiş, delilleri karşılaştırmış ve şu neticeye varmıştır:

    Mûsıkî ister ses ister âlet ile olsun tek hükme bağlı değildir: HARAM, MEKRUH, MÜBAH ve MÜSTEHAP olabilir.

    1) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.

    2) Vakitlerinin çoğunu buna veren, iştigâli âdet haline getiren kimse için mekruhtur.

    3) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır, serbesttir.

    4) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehabdır.59

    Gazzâlî incelemesini sürdürürken müziğin duruma göre ya mübah veya mendûb olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan ârız olan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şöyle devam ediyor:

    1) Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir. Aslında kadının sesi haram değildir; ancak şehveti tahrik ederse Kur'ân okumasını bile dinlemek haram olur.60

    2) Müzik âleti içki meclislerinin sembolü olan âletlerden ise bunu kullanmak haram olur; diğerleri mübah olmakta devam eder.

    3) Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, İslâm inancına ve ahlâkına aykırı ise bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır.

    4) Gençliği icabı şehevî duyguların mahkûmu olan bir kimse aşırı derecede müziğe düşer, müzik onun yalnızca cinsî arzusunu tahrik ederse onun müzikten uzak durması gerekir.

    5) Sıradan bir insanın müzik şehvetini de ilâhî aşkını da tahrik etmediği halde bütün vakitlerini alır, onu başka işlerden alıkorsa yine haram olur.61



    NETİCE OLARAK MÜZİK ,DİNİMİZCE HARAM OLAN ŞEYLERİ İFADE EDİYORSA, İNSANA ŞEHVET GİBİ DUYGULAR YÜKLÜYORSA CAİZ DEĞİLDİR DENEBİLİR.
    Bunlar dışında insana güzel duygular veren müzik için haram denemez DİYE DÜŞÜNÜRÜM.



  8. #8
    Status : hadim-ül kur'an isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Sep 2009
    Bulunduğu yer: Ankara
    Mesajlar: 2.721
    hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi hadim-ül kur'an çok değerli kişi
    Tecrübe Puanı
    0

    katılımlarınız ve yorumlarınız için tesekkur ederim kardeşlerim
    Yüzü Dost,Özü Düşmandan usandım,Dili Mümin Kalbi Şeytandan usandım,Dostum, Herkesin Kahrı Çekilirde Ben DAVASIZ MÜSLÜMAN dan usandım.
    Dava muvaffak olsunda varsın bizim yerimiz caminin papuçluğu olsun.(Süleyman Hilmi Tunahan)

  9. #9
    Banlandı
    Status : MÜNEKKİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Sep 2009
    Mesajlar: 54
    MÜNEKKİT seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR,

    AZİZ PEYGAMBERİMİZİN VEFATINDAN SONRA:

    Hz. ÖMER KATLEDİLDİ.
    Hz. OSMAN KATLEDİLDİ
    Hz .ALİ KATLEDİLDİ
    Hz. HÜSEYİN KATLADİLDİ.
    Hz. HASAN KATLEDİLDİ.
    Hz. İMAMI AZAM KATLEDİLDİ.

    Bunlar şu anda aklıma gelenler, islam tarihinde bunun gibi binlerce cinayetler vardır. Kim yaptı bu akıl almaz cinayetleri ??

    ARAPLAR. Bu nedenle ben arapları (istisnaları hariç) sevmem
    ARAP ALİMLERİNE GÜVENİM YOKTUR DEMEYİM.ÇOK ÇOK AZDIR.

    Bu nedenle bana sunulan her hadise şüphe ile bakarım.
    İMAMI AZAMIMIN YOLUNDA AKLA UYGUN DEĞİLSE İTİBAR ETMEM

  10. #10
    Status : ab_i_abisteni isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Dec 2008
    Bulunduğu yer: İstanbul'un Avrupa Yakası'ndan.
    Mesajlar: 348
    ab_i_abisteni seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0



    "Hz.Ömer'i öldürmek mübahtir." (HASA) diye bir Hadis-i Serif bulursaniz inanmayiniz Münekkit!
    Müctehitlere söyle ya da böyle diyorsun. Yukaridaki hadiseler üzücü ama gerceklesmis.
    Bu hadiseleri mübah gören bir müctehit var midir? Ya da fetvalariyla destekleyen.
    Calgi aletleriyle bir takim makamlari terennüm etmek zaten bir takim ülemaya göre caiz görülmüstür. Arkadas, onlari delil almis, iktibas etmis buraya. Sizler de mesru görenlerin ictihatlarini ifade edersiniz Münekkit.
    Mes'ele degil.
    Biz de bilgileniriz.
    Zaten buradakiler de cahil degil, biliyorlardir da.
    Ama bu mes'elede, kavmiyyetcilik askinizi neden ilan ettiniz baglanti kuramadik!!!
    (_meftun_)Aşk'ın demiyle özgürce demlenmek(_meftun_)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok



SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.