دریافت پوسٹس

ہمارے Discover صفحہ پر دلکش مواد اور متنوع نقطہ نظر کو دریافت کریں۔ تازہ خیالات کو اجاگر کریں اور بامعنی گفتگو میں مشغول ہوں۔

**Adaletin topluma etkisi**

Kur’an’da, “Allah adaleti emreder,” (Nahl, 16/9 buyrulmuş, Hz. Ali (r.a.), “Adalet, devletlerin temelidir,” diyerek bu ilkeyi vurgulamıştır.

Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim Kitaplarını Tanıyalım | Nurettin Yıldız
#medine

"Rabbim! Bana ve anne-babama verdiğin nimetlere şükretmemi ve razı olacağın bir iş yapmamı sağla. Beni rahmetinle salih kullarının arasına kat." (Hz. Süleyman - Neml Suresi, 19. Ayet)

Buhari ve Müslim'de uydurma Hadisler
#dualar #islamisohbetler

Evs b. Ebi Evs es-Sekafi'den demiştir ki; "Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) abdest aldı. Ayakkabıları ve ayakları üzerine meshetti.'' Ravi Abbad, es-Sekafi'nin, "Ben Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'i bir kavmin kuyusuna, (yani su deposuna) gelip abdest alarak ayakkabıları ve ayakları üzerine meshettiğini gördüm." demiştir. Abbad; "Ben Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in bir kavmin su kuyusuna gittiğini gördüm" dediği halde; Müsedded su deposundan da su kuyusundan da söz etmedi. Sonraki "Abdest aldı, ayakkabıları ve ayakları üzerine meshetti"(ifadelerini ise) her ikisi de ittifakla zikrettiler. Diğer tahric: Ahmed b. Hanbel Kaynak: Sünen Ebu Davud

**Namaz ve Allah’ın yakınlığı**

Peygamberimiz (s.a.v.), “Kul, secdeye en yakın olduğu anda Rabbine en yakın olur,” buyurmuştur. (Müslim, Salat, 482)

**İslam’da ticaret ahlakı**

Peygamberimiz (s.a.v.), “Hile yapan bizden değildir,” buyurmuş, İmam Nevevi, bu sözün ticarette dürüstlük ilkesini pekiştirdiğini ifade etmiştir. (Müslim, İman, 164)

Hangi Hadis'in sahih, hangisinin uydurma olduğunu Rabbani Âlimlerimiz tek tek tespit etmiştir!
#müslüman

İbrahim Suresi 28. Ayet: "Onlar, iman etmis ve kalbleri Allah zikriyle yatısmıs olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatısır"

**Namaz ve Tabiin neslinin örnekliği**

Tabiin nesli, özellikle Hasan-ı Basri, “Namaz, ruhun gıdasıdır. Namazı terk eden, ruhunu aç bırakır,” demiştir. (Tabakat-ı İbn Sa’d, 7/20